La marina torna al LORAN

LONDRES (Reuters) – El risc d’atacs cibernètics dirigits a la navegació per satèl · lits dels vaixells està pressionant a les nacions per recuperar la història i desenvolupar sistemes de suport amb arrels en la tecnologia de ràdio de la Segona Guerra Mundial.

Els vaixells utilitzen el GPS (Sistema de Posicionament Global) i altres dispositius similars que es basen en l’enviament i recepció de senyals de satèl·lit, que molts experts diuen que són vulnerables a l’interferència per part d’hackers.

Prop del 90 per cent del comerç mundial es transporta per via marítima i el risc de problemes en perdre els senyals de GPS és elevat en els trajectes de circulació de vaixells, cada vegada més concorreguts. A diferència dels avions, els vaixells manquen d’un sistema de navegació de reserva i si el seu GPS deixa de funcionar, corren el risc d’encallar o col·lisionar amb altres vaixells.

Corea del Sud està desenvolupant un sistema alternatiu que utilitza una tecnologia de navegació basada en la transmissors en terra coneguda com eLoran, mentre que els Estats Units planejen seguir el seu exemple. Gran Bretanya i Rússia també han explorat l’adopció de versions de la tecnologia, que funciona en base a senyals de ràdio des de emissors a terra ferma.

Aquesta tendència rau en una sèrie d’interrupcions en els sistemes de navegació esdevingudes en els últims mesos i anys. No estava clar si es tractava d’atacs deliberats o no però els especialistes en navegació diuen que els efectes produits per les flamarades o tempestes solars també poden conduir a la pèrdua dels senyals GPS.

Artícle sencer:  https://www.reuters.com/article/us-shipping-gps-cyber-idUSKBN1AN0HT

Please follow and like us:

2 thoughts on “La marina torna al LORAN”

Deixa un comentari